Pozycjonowanie stron w google

Liczba użytkowników Internetu w Polsce co roku wzrasta. Tylko z wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około 20 mln Internautów, a to daje 93 % łącznej ich liczby. Dlatego, jeśli chcemy prowadzić biznes w sieci musimy zadbać o indeksowanie stron w Google, po to, aby potencjalni użytkownicy mogli ją odnaleźć. Indeksowanie ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania i często wykonywane jest razem z działaniami SEO.

Gdy wpisujemy w wyszukiwarce dowolne hasło, wyświetla nam się lista stron internetowych, które wyszukiwarka uznała za najlepiej pasujące do danego hasła. Nie jest to jednak ranking witryn ustalony na zasadzie od stron najlepszych do najgorszych, jak by się mogło wydawać. Otóż często webmasterzy „pomagają” witrynom wskoczyć na wyższe pozycje, właśnie poprzez pozycjonowanie.

Indeksowanie polega na ulepszaniu tych elementów strony, które mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Głównie są to czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem, jak również dotyczące popularności strony w Internecie, w tym:
• udoskonalenie kodu HTML naszej strony,
• optymalizacja treści na stronie, poprzez umieszczenie istotnych słów kluczowych, ustawienie właściwych nagłówków itp.,
• dopracowanie strony pod względem technicznym, np. usunięcie błędów na stronie, poprawa szybkości ładowania strony,
• optymalizacja strony pod względem jej struktury – podział informacji zamieszczonych w serwisie na odpowiednie podstrony,
• pozyskiwanie linków zewnętrznych,
• opracowanie wersji serwisu na urządzenia mobilne.

indeksowanie stron w Google – czy to się opłaca?

To ile osób wejdzie na naszą stronę ze strony wyników wyszukiwania danego hasła zależy przede wszystkim od słowa, które było wpisane w wyszukiwarkę oraz od pozycji, na której znajdzie się dana strona w wynikach wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana strona WWW pod kątem wyszukiwarki Google będzie pojawiała się na wyższych pozycjach na bardzo dużą liczbę słów kluczowych, tak więc łącznie będzie zbierała bardzo dużą liczbę wejść z wyników wyszukiwania i dotrze do większej liczby potencjalnych klientów.

Wszystkich tych działań można spróbować na własną rękę (choć nie jest to zadanie łatwe) lub zlecić tę usługę specjalistom, którzy dokonają audytu SEO i profesjonalnie zoptymalizują naszą witrynę.

pozycjonowanie stron w Google