Pozycjonowanie
Landing Page

Landing page to nic innego jak witryna, na którą kierujemy użytkownika, oczekując, że podejmie oczekiwane przez nas działanie i choć sprawa wydaje się być prosta, pojawia się kilka ważnych pytań: Jak sprawić, żeby witryna ta była widoczna, jak ją wypozycjonować oraz jak uniknąć dużego współczynnika odrzuceń?

Jak użytkownik może nas odnaleźć?

Jedną z najistotniejszych właściwości landing page jest to, że oczekiwane przez nas działanie użytkownik ma szansę wykonać na jednej stronie — nie musi więc szukać w całym serwisie miejsca, gdzie dokona określonej konwersji, takiej jak zapis do newslettera czy wysłanie zgłoszenia. W tym miejscu warto sobie wyjaśnić, że na stronę docelową użytkownik może przejść nie tylko dzięki działaniom promocyjnym, takim jak np. banery reklamowe, ale może ją także po prostu odnaleźć, wpisując w wyszukiwarce konkretną frazę. Spróbujmy sobie zatem odpowiedzieć na pytanie, jak przygotować stronę docelową oraz jak sprawić, aby internauci łatwo mogli ją odnaleźć?

pozycjonowanie landing page

Przygotowanie

Zacznijmy od początku, a więc od kwestii odpowiedniego przygotowania landing page, tak aby przyciągała ona uwagę użytkowników i zachęcała do konwersji. Poniżej kilka wskazówek, których warto się trzymać przy tworzeniu landing page:

  • Nagłówek - przykuwający uwagę

    Nagłówek to pierwszy element, na jaki w ogóle zwróci uwagę internauta. Jeżeli nagłówek będzie nieciekawy, z pewnością opuści on witrynę, dbaj więc o to, aby informował on o korzyściach i był dla użytkownika intrygujący.

     

  • Przekaz - spójny i niewprowadzający w błąd

    Zadaniem osób projektujących landing page jest to, żeby użytkownik po przejściu na stronę docelową zobaczył dokładnie to, czego oczekiwał lub co zasugerował mu np. baner, w który zdecydował się kliknąć. Niespełnienie tego wymogu skutkować będzie dużym współczynnikiem odrzuceń.

  • Zdjęcia - wysokiej jakości

    Ciekawa aranżacja strony ma ogromne znaczenie, nie od dziś wiadomo bowiem, że klienci kupują oczami. Dbaj, wiec o to, aby na landing page znalazły się atrakcyjne i przykuwające uwagę grafiki.

  • Tekst - rozwiewający wątpliwości

    Bardzo ważne jest to, aby na stronie docelowej zamieścić wszystkie informacje, które są niezbędne do tego, aby użytkownik zdecydował się na konwersję, jednocześnie dbając o to, aby przekaz był zwięzły i jasny. Kolejna sprawa to informowanie użytkownika o korzyściach wynikających z podjęcia przez niego działania – wskaż, dlaczego warto zdecydować się na konwersję. Nie zapominaj o wezwaniach do działania, umieszczaj je wysoko w układzie strony.

  • Dane kontaktowe - łatwe do znalezienia

    Projektując landing page, nie można zapominać o danych kontaktowych – umieść je w widocznym miejscu. Zachęcaj do pytań, gdyby użytkownik miał jakieś wątpliwości.

strona docelowa

Jeżeli strona docelowa zostanie już odpowiednio przygotowana czas na zadbanie o to, aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? Przede wszystkim dbając o odpowiedni dobór słów kluczowych, pamiętając o tym, że w przypadku landing page pozycjonujemy na niewielką liczbę fraz. Warto zacząć od zastanowienia się, jakich słów kluczowych mogą używać internauci, którzy poszukują tego, co oferujesz i stworzenia odpowiedniej listy. Na podstawie tej właśnie listy sprawdź, jakie strony wyświetlają się właśnie pod wybranymi frazami i zastanów się, czy odpowiadają one profilowi Twojej działalności. Kiedy dobierzesz już słowa kluczowe, zadbaj o wysokiej jakości teksty, które zostaną odpowiednio rozmieszczone na stronie – skorzystaj z języka korzyści, a także zaplanuj rozmieszczenie treści z uwzględnieniem fraz kluczowych.

UWAGA!
Landing page to nie miejsce na długie wywody – strona docelowa ma być prosta, przejrzysta, sam tekst ograniczamy do niezbędnego minimum.

Kolejna sprawa to kwestie techniczne, spośród których najważniejszy jest tag. Bardzo istotne jest, aby znalazły się w nim frazy, które wybraliśmy wcześniej i na które chcemy być widoczni w wynikach wyszukiwania. Nie zapominajmy także o dodaniu opisów alternatywnych dla obrazów, które znajdują się na naszej stronie, co pozwoli nam znaleźć się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki obrazów Google – warto to wykorzystać. Bardzo ważną i przydatne jest również przygotowanie META description – takie działanie być może nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, pozwala się jednak znacząco wyróżnić na tle konkurencji. Jeżeli to możliwe warto również zadbać o dobry adres URL (fraza kluczowa w adresie pozwala na osiągnięcie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania) oraz o prawidłowe linkowanie wewnętrzne (nie zapominamy o podlinkowaniu landing page z głównej witryny). Projektując oraz pozycjonując landing page, należy zdawać sobie sprawę z tego, że strony tego typu to naprawdę dobre narzędzie marketingowe, ale tylko wówczas kiedy są one racjonalnie wykorzystywane. Warto więc dbać o ich profesjonalne przygotowanie i pozycjonowanie, a z pewnością pomogą nam one osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.