Digital marketing, googla adwords

Marketing cyfrowy

Digital marketing

 

Reklama jest bardzo istotnym elementem wpływającym na sukces reklamowanej marki, produktu czy firmy. W przeszłości slogany reklamowe miały siłę przebicia w gazetach, na billboardach czy plakatach rozwieszonych w mieście. Obecnie skuteczny marketing stosuje się w środkach masowego przekazu, jak telewizja, radio czy internet. W sieci reklamy osiągają szczególny sukces, bowiem mogą być wymierzone w konkretną grupę odbiorców. Są również firmy zajmujące się prowadzeniem profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.

 

Digital marketing i jego różne formy

 

Marketing działający w obrębie stron internetowych może zostać prowadzony w różnorodny sposób. Również same reklamy przybierają przeróżne formy, od prostych komunikatów tekstowych, aż po krótkie video reklamujące dany produkt.

 

Reklamy na forach społecznościowych

 

Marketing na popularnych forach, takich jak Facebook, opiera się na sponsorowaniu postów reklamowych, które wyświetlane są określonej grupie odbiorców. Specjalne logarytmy pozwalają nakierować reklamę w stronę użytkowników, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani kupnem produktu lub skorzystaniem z reklamowanej usługi. To, czy dana reklama zostanie wyświetlona użytkownikowi, zależy głównie od przeglądanych treści w sieci oraz na samym portalu społecznościowym.

 

Marketing na video serwisach

 

Potencjał reklamowy drzemiący na stronach internetowych typu YouTube jest niezwykle duży z uwagi na spore i zróżnicowane grono odbiorców. Marketing na tego typu stronach opiera się na krótszych bądź dłuższych video reklamach poprzedzających właściwy filmik, który chce zobaczyć użytkownik. Twórcy video sami określają ilość reklam jaka zostanie wyświetlona odbiorcy. Poza filmami reklamowymi, istnieją również mniej nachalne reklamy w formie tekstowej, które wyświetlają się co jakiś czas u dołu ekranu.

 

Reklamy tekstowe wyświetlane na stronach WWW

 

Ten typ reklam pojawia się na stronach o przeróżnej tematyce i przeznaczeniu. Są to zazwyczaj banery reklamowe wyświetlane na bokach oraz na dole strony. Wykorzystują pliki Cookies, by wyświetlić treść, która ma największy potencjał względem konkretnego użytkownika,

 

Marketing mobilny

 

Coraz więcej osób spędza więcej czasu na smarftonach kosztem komputerów stacjonarnych czy laptopów. Urządzenia mobilne oferują funkcjonalność dorównującą komputerom, zatem reklamodawcy skupiają sporą uwagę na tworzeniu reklam dostosowanych do telefonów komórkowych. Dobry digital marketing powinien brać pod uwagę również tę drogę dotarcia do odbiorców, może ona bowiem wydatnie wpłynąć na zasięg reklamy.

 

Firmy prowadzące digital marketing



Potencjał drzemiący w przekazie poprzez strony internetowe został zauważony przez przeróżne firmy zajmujące się profesjonalnym prowadzeniem skutecznych kampanii reklamowych w sieci. Firmy te otrzymują konkretne potrzeby klienta, wobec których tworzą projekt reklamowy mający na celu trafienie do jak najszerszej grupy odbiorców. Przykładowo, jeżeli reklamowany produkt ma trafiać w głównej mierze do młodzieży, należy skupić się na reklamie, która zostanie umieszczona na forach dla nastolatków.

 

 

Googla adwords

 

Niektóre firmy wykorzystują potencjał reklamowy jaki drzemie w wyszukiwarce google oraz stronach, które współpracują z tą domeną w ramach programu Googla Adwords i Google Adsense.

 

Priorytet w wyświetlaniu wyników

 

Dzięki Google adwords możliwe jest wyświetlanie wyników wyszukiwania na samej górze domeny, dzięki czemu istnieje szansa, że użytkownik wybierze wynik na samym szczycie. W ten sposób reklama wpływa na liczbę kliknięć w danej domenie. Możliwe jest również monitorowanie wydajności sponsorowania domeny, co pozwala na zmianę strategii.

 

Szeroki zasięg

 

Zaletą sponsorowania kampanii reklamowej z pomocą Googla adwords jest możliwość umieszczenia reklamy na wielu platformach WWW. Wszelkie witryny biorące udział w programie GoogleAdsense są potencjalnym miejsce na reklamę. To czy dany klient zdecyduje się na wykorzystanie takiego potencjału, zależy wyłącznie od ceny, jaką należy zapłacić za tego typu marketing.

Sama wyszukiwarka Google jest narzędziem o ogromnym potencjale reklamowym z uwagi na ilość odsłon w ciągu dnia. Niemal 42% populacji wykorzystuje Google do wyszukiwania informacji. Przekłada się to na ogromny zasób ludzi, którzy potencjalnie mogą trafić na witrynę sponsorowaną.

 

Koszty

 

Cena marketingu internetowego zależy w głównej mierze od osiąganych wyników. Z tego względu spektrum cenowe jest niezwykle szerokie i każdy może nabyć prawa reklamowe dla własnych potrzeb.

Pin It