• Start
  • Blog
  • Audyt www – pierwszy krok w kierunku na szczyt
Optymalizacja strony, audyt www, słowa kluczowe

Audyt www – pierwszy krok w kierunku na szczyt

Wykonany profesjonalnie audyt www pozwala na postawienie celnej diagnozy i wprowadzenie optymalnych zmian w strukturze strony www. Dalsze kroki, to optymalizacja strony, planowanie działań pozwalających sprawnie zmienić serwis, a w następnym kroku wypozycjonować przebiegną o wiele sprawniej, kiedy można się wspierać wytycznymi audytu, jak kompasem.

A.Optymalizacja strony, co na początek?


– Cel – priorytetem jest, by strona znalazła się maksymalnie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ma na to oczywiście wpływ wiele czynników. Jednym z nich jest działalność konkurencji i posiadany budżet. W tym momencie należy wypracować słowa kluczowe i rozmieścić je strategicznie na poszczególnych poziomach serwisu od ogólnych na topowych odsłonach, aż do szczegółowych o wąskim zakresie przynależności semantycznej obiektu opisywanego. W serwisach budowanych od podstaw założenia planu na słowa kluczowe wykonuje się jako samodzielny punkt w strategii. Na stronach już istniejących najpierw trzeba przeanalizować dotychczasową strukturę i dopiero wtedy może być prowadzona optymalizacja strony.

– Parametr „site” – służy do wyfiltrowania listy zindeksowanych przez przeglądarkę stron znajdujących się w zasobach serwisu. Badanie przeprowadza się w odsłonie przeglądarki według wzoru – site:twoja_strona. pl. Wszyscy wiemy, jak szybko działają wyszukiwarki, więc badanie i otrzymanie listy trwa zaledwie dziesiąte części sekundy. Następnie trzeba porównać ujawniony spis z remanentem z natury, czyli porównać listę ze strukturą strony i sprawdzić, czy nie brakuje którejś ważnej podstrony.
– Zapytanie brandowe – prosty zabieg pozwalający stwierdzić z całą pewnością, że serwis ukazuje się na pierwszym miejscu przy wyszukiwaniu po nazwie własnej zawartej z pewnością w adresie domenowym. Jeśli jest inaczej, trzeba dociec przyczyny.
– Badanie mobilnych priorytetów – Google narzucił nową strategię oceny serwisów. Rozpatruje pozycję strony poprzez pryzmat jej przystosowania do obsługi ruchu sieciowego wywołanego przez urządzenia mobilne. Korzystając z narzędzi dostępnych w zasobach Google, można sprawdzić, jak strona jest widziana na urządzeniach mobilnych, jeśli wynik nie jest satysfakcjonujący potrzebna będzie optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych.

B. Optymalizacja strony, działania in site


Gros działań ma miejsce w sekcji nagłówkowej szablonu strony. Należy odnaleźć dwa tagi, które mają wpływ na treści wyświetlane przez przeglądarkę.
– „description” – przeglądarka pobiera jego zawartość opisujące stronę.
– „title” – prezentuje tytuły wszystkich podstron. W każdej odsłonie powinien być inny.
– ocena treści pod kątem
a) zapotrzebowania użytkowników
b) korelacji z listą słów kluczowych
c) eliminacja treści powielonych z sieci i zasobów serwisu.

c. dostępność, indeksacja

 – Za pierwszą komunikację z programami indeksującymi odpowiada plik robot.txt. Dostosowanie warunków, w jakich będą działać roboty sieciowe, polega na edycji pliku według określonych dobrymi praktykami zasad.

– Ważnym dla crawlerów dokumentem jest plik sitemap. Ułatwia robotom poruszanie się po zasobach witryny.

D. system linkowania


– Należy zbadać strukturę i miejsca, w które prowadzą odsyłacze linków zewnętrznych. Ich układ i jakość wpływa bezpośrednio na pozycje strony
– Sieć połączeń wewnętrznych powinna być logicznie zaplanowana i funkcjonalna.

Pin It