• Start
  • Blog
  • Pozycjonowanie lokalne - jak zwiększyć skuteczność?
pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne - jak zwiększyć skuteczność?

Optymalizacja witryny czy zdobycie wartościowych odnośników, które do niej prowadzą to nie jedyne działania, od których uzależnione jest pozycjonowanie lokalne. Jakie jeszcze czynniki mogą wpływać na zwiększenie widoczności strony internetowej firmy, działającej na rynku lokalnym? Okazuje się, że możliwości w tym temacie jest naprawdę sporo – poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Pozycjonowanie lokalne – jak je wspomagać?

1. Blog

Blog to narzędzie, które wciąż kojarzone jest z dużymi firmami działającymi globalnie, okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego. Prowadzenie bloga wewnętrznego to sposób na dostarczanie klientom wartościowych treści, a także jedna z metod na zwiększenie atrakcyjności witryny w "oczach" robotów wyszukiwarki. Prowadzenie bloga firmowego, dzielenie się z klientami swoim doświadczeniem to coś, co buduje świadomość marki, a to podstawa, jeżeli chcemy zaistnieć na rynku, także tym lokalnym.

Blogi wewnętrzne to jednak nie wszystko – warto zainteresować się także blogami zewnętrznymi, których tematyka pokrywa się z prowadzoną przez nas działalnością. Warto komentować artykuły, które dotyczą naszej branży, włączać się w dyskusje oraz mieć swoje zdanie. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby spróbować podjąć współpracę z autorami znanych blogów – być może umieszczą oni na swojej stronie opracowane przez nas treści? Warto się o to starać, taka współpraca może bowiem znacząco podnieść naszą wiarygodność, a także widoczność w sieci.

2. Fora

Branżowe fora internetowe do doskonałe miejsce na to, aby pozostawić na nich linki prowadzące do naszej witryny. Jeżeli nasz komentarz czy próba odpowiedzi na zadane pytanie będą zawierały wartościową treść popartą dodatkowo odnośnikiem, taki wpis nie powinien zostać usunięty, a z pewnością przyczyni się do lepszego postrzegania naszej witryny przez roboty wyszukiwarki.

3. Katalogi firm

Lokalne i branżowe bazy firm to miejsce, gdzie koniecznie powinny się znaleźć informacje o naszej firmie. Kluczową sprawą jest dbać o to, aby w każdym miejscu były one spójne, w przeciwnym przypadku możemy stać się niewiarygodni dla robotów wyszukiwarki i nasze działania odniosą odwrotny skutek.

4. Google Moja Firma

Wizytówka w Google to podstawa, o którą zadbać powinna każda firma lokalna, której zależy na dotarciu do klientów w okolicy. Samo stworzenie takiej wizytówki nie jest niczym trudnym, najważniejsze informacje, które należy w niej umieścić i bez których jej zakładanie nie ma sensu to nazwa firmy, dane teleadresowe, godziny otwarcia oraz strona internetowa pozwalająca potencjalnym klientom na lepsze poznanie naszej oferty.

Warto wiedzieć, że posiadanie takiej wizytówki sprawia, że istnieje możliwość przyznawania naszej firmie ocen oraz wystawiania recenzji. Pozytywne opinie o naszej firmie, a także ich ilość to czynnik mający wpływ na to, czy potencjalny klient zdecyduje się na skorzystanie z naszych usług, ale także jedna ze składowych decydujących o tym, na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania znajduje się nasza witryna. Dbanie o najwyższą jakość usług, a także o to, żeby zadowoleni klienci zdecydowali się na wystawienie naszej firmie pozytywnej oceny, to coś, o co koniecznie warto zabiegać.

Pozycjonowanie lokalne – kto powinien się nim zainteresować?

Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne to odpowiada na potrzeby firm, które świadczą swoje usługi na określonym terenie, może to być miasto, a nawet region, ważne jest jednak to, że obszar działania jest ograniczony. Przykładami biznesów, które powinny rozważyć zainwestowanie w tego typu działania są np. restauracje, salony fryzjerskie czy warsztaty samochodowe. Inwestując w lokalną promocję strony internetowej takiej firmy, zapewniamy sobie możliwość dotarcia do najważniejszej grupy odbiorców, unikając ruchu, który jest bezwartościowy i nie konwertuje. Warto stawiać na działania, które zapewniają naszej firmie widoczność w sieci oraz wciąż powiększające się grono potencjalnych klientów – świadczenie usług ograniczonych do określonego regionu ma wiele zalet, trzeba tylko odpowiednio to wykorzystać, kierując się wskazówki dotyczącymi pomysłów na zwiększenie skuteczności pozycjonowania.

Pin It