• Start
  • Blog
  • Pozycjonowanie, różnice pomiędzy SEO a SEM
sem

Pozycjonowanie, różnice pomiędzy SEO a SEM

SEO i SEM są technikami promocji stron w internecie i są związane z pozycjonowaniem stron. Różnią się jednak i dobrze jest wiedzieć jak je odróżnić i jak wykorzystać każdą z nich. SEM jest wyszukiwarkowym marketingiem. Wyjaśniając jest to zbiór działań których zadaniem jest podniesienie pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Tymi działaniami są na przykład optymalizowanie stron czy wreszcie pozycjonowanie.

Pozycjonowanie, różnice pomiędzy SEO a SEM

Jeśli chodzi natomiast o SEO to jest on tylko częścią SEM. Jest to pewne działanie długofalowe, stosowanie określonych wzorców i taktyk które mają za zadanie poprawić wizerunek strony w internecie. Może to być na przykład poprawa jej mechaniki, wyglądu, metoryki aby stała się atrakcyjna dla użytkowników. SEO dzielimy na on-site i off-site. On-site polega na przystosowaniu strony do pracy z robotem wyszukiwarką. Chodzi o to aby była lepiej widziana i zrozumiana. Off-site natomiast to nic innego jak powiększanie zasięgu strony, poprzez wymianę linków z innymi stronami czy promowanie strony. Praktyki te można podzielić na te dozwolone określone mianem white hat oraz te nie zgodne z przepisami, za które grozi obniżenie pozycji strony czyli black head. SEM jest więc lepszym wykorzystaniem wyszukiwarek do promocji strony przez różne techniki a SEO jest natomiast tylko jednym z elementów SEM. Ważne jest jednak aby w trakcie promocji korzystać z obu tych technik co daję większe prawdopodobieństwo sukcesu.

Pin It